Moje zestawienie jest takie:
1 GODZINY
2 AUSTRALIA
3 MOULIN ROUGE
4 INNI
5 WZGÓRZA NADZIEI
6 MIĘDZY ŚWIATAMI
7 NINE ( mimo tego że jej mało na ekranie ale scena z jej udziałem powalająca a o wokalu już nie wspomnę)
8 NARODZINY
9 FUTRO
10 DOGVILLE
Może zacznę od tego, że jak widzę Nicole Kidman w filmach w których była już „gwiazdą” (czyli po Oscarze), myślę sobie nie dotykaj mnie, bo może coś odpaść. Nie jestem do niej uprzedzony negatywnie, nic z tych rzeczy, ale aktorka jest niemiłosiernie sztywna, udająca wielką "Damę". Taka mała, moja opinia.
Wracając do jej najlepszych ról, ciężko mi coś wybrać choć widziałem z jej udziałem kilka filmów.
Jednak najbardziej podobała mi się w parze z Georgiem Clooneyem w „Peacemakerze” w tym filmie jeszcze nie była taka sztywna oraz znana. Podobnie było w „Dogville” choć nie do końca, miała już Oscara na koncie, a to nobilituje. Jednak Lars von Trier dał radę. Godziny też były w jej wykonaniu bardzo dobre, za co otrzymała Oscara zresztą.
Moje TOP 3 to :
1. Peacemaker
2. Godziny
3. Dogville
To temat o 10 najlepszych FILMOW z Nicole czy najlepszych rol ? bo to roznica
jesli chodzi o filmy to
1. Dogville
2. Inni
3. Oczy szeroko Zamkniete
4. Wzgorze Nadziei
5. Godziny
6. Dziewczyna na urodziny
7. Australia
8. Nine
9. Batman Forever
10. Pełnia zła
A jesli chodzi o role to strasznie ciezko bedzie osadzic... ^^
1. Moulin Rouge
2. Wzgorza Nadziei
3. Godziny
4. Inni
5. Dogville
6. Pełnia zła
7. Tłumaczka
8. Australia
9. Totalna Magia
10. Oczy szeroko zamkniete
Jest to chyba jedyna aktorka ktora wedlug mnie zagrała w 3 arcydziełach, paru rewelacyjnych i kilki dobrych filmach :) A filmów widziałem wiele i jestem surowym krytykiem.
1. Oczy szeroko zamknięte
2. Inni
3. Peacemaker
4. Dogville
5. Za wszelką cenę
6. Pełnia zła
7. Wzgórze nadziei
8. Za horyzontem
9. Martwa cisza
10.Piętno
1. Oczy szeroko zamknięte 10/10
2. Nine 9/10 (lubię ten muzikal nie wiem czemu tak nisko jest oceniany)
3. Inni 7/10
4. Billy Bathgate 7/10
5. Wzgórze nadziei 6/10
6. Za horyzontem 6/10
7. Za wszelką cenę 6/10
8. Piętno 5/10
9. Godziny 5/10
10. Dziewczyna na urodziny 5/10
Ja obejrzałem tylko 7 filmów wiec zestawie tylko tyle
1. Moulin Rouge
2. Wzgórze Nadziei
3. Między światami
4. Oczy szeroko zamknięte
5. Dogville
6. Nine
7. Godziny
no to to ok mamy juz pierwsze miejsce, teraz trzeba czekac na nastepne
1. oczy szeroko zamkniete
2...
1. Wzgórze Nadziei
2. Batman
3. Godziny
4. Moulin Rouge
5. Australia
6. Dogville
7. Inni
8. Portret Damy
9. Za horyzontem
10. Oczy szeroko zamknięte
W ciągu ostatnich 5 lat obejrzałem ponad 1000 filmów. Wśród nich znalazł się tylko jeden z Nicole Kidman (czy jak jej tam). Tak więc mój TOP:
1. Inni 3/10
polecam "dogville" naprawdę kawał dobrego kina, no i inwazja przykład jak aktorka potrafi podciągnąć reżysera
dziwne, że będąc takim kinomaniakiem nie zainteresowałeś się 'Oczy szeroko zamknięte' ostatnim dziełem Kubricka, wg mnie genialnego reżysera. nazwiska Nicole Kidman ciężko nie kojarzyć, ale tak się złożyło, że to był dopiero pierwszy film z jej udziałem, który widziałem. na pewno nie ostatni. w każdym razie polecam 'Eyes Wide Shut'.
Ja za "Godziny". Gdy oglądałam ten film zupełnie nie wiedziałam, że to ona (ten nos!). Zupełnie do siebie niepodobna i w wyglądzie i w zachowaniu. Świetna rola (chociaż słyszałam, że sama Nicole nie bardzo lubi do niej wracać i nie bardzo się sobie w tym filmie podobała).
Ja na razie obejrzałem z nią trzy filmy:
1. Australia 6/10;
2. Nine - Dziewięć 5/10;
3. Między światami 4/10.
Widzę,że mimo tylko trzech obejrzanych filmów,już dodałeś Nicole do ulubionych.Ja obejrzałam 34 filmy z udziałem tej aktorki i mogę polecić takie tytuły: Inni, Oczy szeroko zamknięte,Wzgórze nadziei, Moulin Rouge, Godziny (Oscar), czy Dogville.
Cieszę się,bo ja też jestem fanką jej talentu,a te kilka tytułów zaproponowałam jako godne obejrzenia.
U mnie Nicole wygląda słabiutko (choć uwielbiam Ją):
1. Australia - 6/10;
2. Nine - Dziewięć - 5/10;
3. Anatomia strachu - 5/10;
4. Między światami - 4/10.
Anatomia Strachu( z Cagem dała pole do popisu)
Droga do Zapomnienia( z Firthem super duet stworzyła)
Żona na Niby( jej taniec hawajsku był mega)
Zanim Zasnę( Firth też nieźle dał czadu)
Według mnie:
1. Moulin Rouge!
2. Dogville
3. Godziny
4. Oczy szeroko zamknięte
5. Inni
6. Za wszelką cenę/Między światami
7. Totalna magia/Lion. Droga do domu
8. Pełnia zła
9. Niszczycielka
10. Wzgórze nadziei/Pokusa
Było trudno wybrać 10 (więc jest więcej) i jakkolwiek je uszeregować. Ale jakby ktoś chciał obejrzeć dosłownie parę filmów z Nicole, polecam Moulin Rouge! (choć zwłaszcza początek wydaje się zbyt szaleńczy i trzeba ogarnąć konwencję) oraz pozostałe z moich 2. - 5. (w Dogville konwencja także specyficzna :P ).